Tuesday, March 17, 2009

Sudah lama

Salam kepada semua pembaca...tu pon kalo adelaa
kahkahkah....
dah lame aku tak mencoretkan kata kat blogni...maklumlaa aku busy menguruskan soal kahwin aku..apa-apa pun...jgn risau..lunastick tetap beroperasi...kahkah..alhamdulillah syukur kehadrat Allah, dengan pertolongan yang diberikan..kini aku dapat menyambung kontrak sehingga 2011..dan aku akan terus berdoa agar aku dapat berkhidmat secara tetap bagi masa depan keluarga aku sendiri..dalam masa aku sedang terus bekerja sebagai kontrak ini, aku akan terus memerhatikan SYAITAN-SYAITAN ini melakukan RASUAH di dalam kerajaan kroni ini...dan pada suatu hari nanti semua benda dalam kerajaan akan aku bongkarkan...tak perlu akta rahsia lagi..SEBAB KENAPA??sebab akta rahsia inilah yang melindungi puak syaitan ini dari undang-undang...itulah kelebihan rasuah dalam kerajaan....mana-mana yang pernah keluar tv sebelum nih..yang kantoi rasuah tuu sume sebab irihati,dengki..tapi semua tuu pasal rasuah yang diberikan tidak disumbang kepada pihak yang juga ingin melakukan rasuah tersebut...itulah senario kerajaan kroni...aku nak menceritekan satu kisah yang agak dasyat..yang berlaku di depan mata aku berkenaan RASUAH!!!!

BOS AKU merupakan seorang KPSU yang terkenal di semua KEMENTERIAN..dia terkenal atas sebab sikap bossynye terhadap semua KEMENTERIAN, kata-katanya yang pedas dan sikapnya yang 'KEREK' dan sombong...dia sudah menyandang pangkat gred 48 ini hampir 2 tahun...dan dia adalah salah seorang dari kalangan PTD yang langsung xtau satu hape pon berkenaan kerja a.k.a BODOH!!!!!sikapnya agak dibenci di ofis aku..walaubagaimanapun, orang-orang ofis tetap menunjukkan sikap yang baik pada dia atas alasan 'DIA BOS'....dia merupakan KPSU bagi unit hartanah yang menjalankan kerja-kerja berkenaan urusan hartanah.....ingin aku maklumkan disini HARTANAH merupakan isu yang paling sensitif kerana segala urusan hartanah boleh membawa kepada RASUAH..aku telah memerhati segala tingkah laku BOS aku yang selepas ini aku gelarkan SYAITAN LAKNAT selama aku berkhidmat dibawah die...syaitan laknat ini hanya pandai bercakap sahaja,membuang air liur yang kalo jatuh dikepale,kompem tumbuh tanduk...berlagak seperti dia tau melakukan kerja..walhal satu hapa pon tarak tau...ketika meeting,main solitare..X HORMAT LANGSUNG!!!BODOH!!!....unit hartanah ini banyak melakukan pembelian hartanah yang merupakan CAHAYA bagi RASUAH ini...dalam maksud yang lebih mudah lagi adalah 'SENANG MELAKUKAN RASUAH'...nak tau sistem die macammane...mari kite lihat dibawah

kementerian--->mahu beli hartanah
SYAITAN LAKNAT--->rekemen kawan sebulu bapak die kepada kementerian
kementerian--->xtau terime proposal dari syaitan laknat
SYAITAN LAKNAT--->lobi kawan sebulu bapak die nih kepada kemnterian dan kondem kontraktor yang lain
kementerian--->KSU pecaye kate si syaitan laknat nii walaupun tanah tersebut merugikan kerajaan dimasa hadapan
SYAITAN LAKNAT--->suruh aku sediakan laporan,penilaian dan perakuan

-mesyuarat runding harga-
SYAITAN LAKNAT--->konon fire si kontraktor sebulu bapak die nih dalam meeting...soh kurangkan harga or anything...sebab apa?*(akan diceritekan kemudian)
kementerian--->setuju setelah runding harga

-pembelian dilakukan-

dimane rasuah die..ok nih aku nak bagi tau:
1.*die sudah deal dengan kawan sebulu bapak die sebelum harga tersebut ditawarkan kepada kementerian..atau erti kate lain harga bangunan 2 juta...diorang up 1 juta...kawan sebulu bapak die ngan syaitan laknat nih makan sama-sama....

2.die mintak RASUAH dulu...baru projek tu boleh cepat...dah biase berlaku...dalam 10 projek mesti ade 3-4 kene cepat gile rush...tapi tanpe sebab dan alasan yang kukuh...die duk suruh rush gile...sebab ape???sebab dah dapat duit laaa...hahaha

3.hantar cek pembayaran BYHAND....sapa yang hantar??DIE LAAA....tapi bukan secara rasmi...secara x rasmi tau..tanpa surat...BODOH!!!!

2 comments:

  1. waaahhh...bro... lama sepi... dah nak nikah da. dua tahun kontrak layak buat loan. alahh, pinjam sikit2 pun ok. 7-10k. monthly baru bawah rm500. 2011 setel semua. halo la sama aku. aku halo tapi ko x jwb jwb pun...

    ReplyDelete
  2. senang citer. repot pada SPRM! hahah baru bos ko kecut! semua pun jadik kecut!!! hahah

    ReplyDelete